Make everyday count

Massage, internationell travsport och mycket annat

2015-11-10 // 22:00:00 // - Wången / Studier
 
Sedan jag uppdaterade senast har jag redan hunnit besöka Wången två gånger. Jag kom hem från det totalt tredje besöket igår och nu är jag helt slut. Känns dessutom som att jag håller på att åka på en förkylning men jag hoppas innerligt att jag klarar mig ifrån det!

Det som vi, i körväg, övat på mest nu de senaste gångerna är att köra med klocka. Vi ska ju ta internationell hästskötarexamen och då måste vi kunna köra i 1.40 tempo UTAN klocka. Just nu känns det näst intill omöjligt då jag körde i 1.55 tempo MED klocka när vi skulle köra i 1.40 men men... Man måste ju träna! Vi har dessutom haft en lektion i massage vilket jag personligen tyckte var oerhört kul samt väldigt nödvändigt och lärorikt. Vi hade lektion i tappsko, arbetsmiljö och säkerhet samt foderlära och internationel travsport. Det är såå roligt att gå i skolan och läsa om saker man faktiskt vill lära sig mer om och finner intressant. 

Anledningen till att denna blogg hamnat lite i skym undan är för att jag inte haft så mycket att skriva om. De enda gånger jag känner att jag har något att uppdatera om här är när jag är på Wången men då finns knappt någon tid. Vi är igång från morgon till kväll på ett eller annat sätt. Nu har jag i alla fall en praktikplats som jag ska åka till i vår men varthän jag ska avvaktar jag med att avsölja ifall att saker och ting mot förmodran skulle förändras. Jag lovar att jag kommer uppdatera mycket mer då oavsett hur lite tid jag har, haha. 

Nu ska jag spela lite bandhero innan jag går och lägger mig. Imorgon är det jobb och plugg som gäller!

Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback