Make everyday count

Dag 1 & 2 på Wången

2015-08-18 // 18:35:51 // - Wången / Studier
Planen var ju faktiskt att jag skulle blogga lite under dagarna jag var där men som vanligt så går mina planer rakt åt pipsvängen. Jag tog verkligen ut mig där och man var upptagen mer eller mindre hela tiden(av olika orsaker, haha!).
 
Det hela började med att jag mötte upp min underbara mamma på Göteborg Central och där käkade vi ihop. Hon lämpade också av lite saker som jag skulla ha med mig så som körglasögon, tjocktröjor etc etc. Kl 18:35 skulle tåget gå men då ett annat tåg var sent gick tåget istället 18:55 och efter det fick vi stå och vänta i 20min på ett vägarbete i Alingsås... Det började bra... Resan gick faktiskt förvånansvärt bra även om man inte fick sovit allt för mycket. 05:45 blev jag väkt och ca 45min senare var vi framme i Östersund. 
 
 
Väl i Östersund blev vi uppmötta(kan ha hittat på detta vackra ord själv?) av en taxichaufför. Vi var tre stycken kursdeltagare som åkte taxin tillsammans och jag märkte redan då vilka underbara personer de var! Det kändes verkligen som att vi klickade direkt. Transfern tog dock 40min så blev otroligt tidiga och pga lite missar så fick vi inte heller någon stuga direkt. Vi fick alltså sitta i Wärdshuset fram tills ca 12 då vi skulle äta lunch tillsammans. 
 
Folket droppade in och när klockan blev 12 var det dags för lunch med lärare och övriga kursdeltagare. Efter lunchen så gick vi som går inriktningarna trav och monté tillsammans med vår mentor och han berättade om Wångens historia. Mycket intressant faktiskt och efter det gick vi på en snabb rundvandring. Gården var enorm och det var så himla fint med vattnet, bergen och skogarna intill! 
 
 
På eftermiddagen var det dags för arbetsmiljö och säkerhet tillsammans med alla kursdeltagare(trav, monté, island och ridledare) och på eftermiddagen satte vi oss i en utav stugorna och kollade på de två första avsnitten av Stjärnkusken. 
 
Dag 2 bestod av två lektioner; Trav/monté introduktion samt Hälso- och sjukvård på eftermiddagen. I övrigt skiljde sig dagen inte så mycket från den första!

Kommentarer
Anonym

Härligt, lycka till! :-) sj gick jag o läste till Travhästskötare förra hösten :-) Superbra! :-)

Svar: Åh vad roligt! Tusen tack :)
Alyssa

2015-08-18 | 18:49:09
Anonym

Där uppe på Wången alltså :-) /Karin

2015-08-18 | 18:50:00
Skogsraah ☾

Vad roligt det låter :D

2015-08-18 | 20:38:07
Bloggadress: http://skogsraah.se
sandra

haha åh välkommen till östersund!

Svar: Tack :D
Alyssa

2015-08-18 | 20:51:02
Bloggadress: http://www.sandramusic.spotlife.se
Jasmine

Vilka härliga bilder :)

2015-08-19 | 10:21:56
Bloggadress: http://megafistairpumprave.blogg.se/
Therese S. Westlund

Super fina bilder :)

Svar: Tack! :)
Alyssa

2015-08-22 | 20:04:59
Bloggadress: http://theresesw.blogg.se
linah

vilka fina bilder:D!!

2015-08-24 | 16:19:42
Bloggadress: http://afroeves.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback