Make everyday count

Dag 3 & 4 på Wången

2015-08-19 // 16:49:06 // - Wången / Studier
På lördagen och söndagen var det dags för körning! Som jag hade längtat. På lördagen började vi med att hämta hästar. Vi gick sedan igenom hur man selar. Som tur var så var det Quick Hitch-selar vi använde oss av och de kom jag ihåg hur man satte på. Remselar är lite värre med alla hundra tals remmar som på olika sätt ska fästas, haha! Hur som helst.. Vad som gällde då var två varv på slingan och det gick väldigt bra. Hästen jag körde heter Wazzup Isaac och jag föll verkligen pladask för honom. Fick tyvärr inte tagit så mycket bilder under dagarna jag var där dock så har ingen bild att visa... Men han var otroligt fin! Lagom pigg och oerhört snäll!
 
(Indra ger Jas Tabac mat och dansar någon slags dans haha! Eller?)
 
Söndagen började med en lektion i tappsko med Bo Milton. En av världens främsta hovslagare och jag tror mer eller mindre alla kursdeltagare blev förvånade över hur extremt intressant ämnet var! Trodde aldrig att jag skulle finna hoven så jäkla intressant men jag tror helt ärligt att tappskolektionen var det absolut roligaste ämnet vi hade! Tätt efter körningen ;) Efter det var det dags för körning. Vi hade 2h på oss att göra allt men jag tror att vi spenderade säkert en av de timmarna på att fånga in hästskrällena från hagen.... Två hästar vägrade komma in och självklart var en av dem hästen som jag skulle köra... Ett gäng som gick TLU kom in efter en körning så jag fick ta en av deras hästar, Prime Sensation hette han. Då körde vi ett par bakvarv på banan i jogg och det var superroligt! Längtar tills vi kommer igång ännu mer med körningen. 
 
Nästa träff är 15e till 18e oktober så fram tills dess är det plugg, plugg och ännu mer plugg som gäller för min del!

Kommentarer
Skogsraah ☾

Låter roligt och spännande :)

2015-08-19 | 21:38:10
Bloggadress: http://skogsraah.se
norrbotten emma

härligt! ha en fin fortsätt torsdag :D

2015-08-20 | 14:22:36
Bloggadress: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback