Make everyday count

Decemberresan

2015-12-15 // 22:08:00 // - Wången / Studier
(Haha ser extremt sleten ut på denna bild)
 
Hej på er! Nu var det åter igen ett tag sedan jag uppdaterade här. Planen är egentligen att uppdatera varje dag när jag är på Wången men vi har så mycket för oss även på kvällarna att det aldrig blir av. Som jag skrev i inlägget tidigare så var jag inte alls speciellt taggad på att åka upp till Wången denna gång men när jag väl var uppe så kom glädje som ett brev på posten. Det är alltid lika kul att träffa sina vänner igen och att få köra häst och lära sig om saker man faktiskt är oerhört intresserad av! Jag blir nästan rörd när jag tänker på vilka underbara människor jag studerar med. Att äntligen ha ett gäng vänner som delar samma intresse som en själv och som är så snälla och goa betyder oerhört mycket för mig.

Denna gång fick vi bland annat dra av och slå på tappsko på levande häst. Det var riktigt roligt men jag och Vickan hade en häst som inte var speciellt samarbetsvillig, haha. Efter ett antal blodga sår på händerna satt skon dock på igen. Det är betydligt svårare än man tror och man måste verkligen ha tålamod... En egenskap jag nog måste jobba lite på, haha. Vi fick också öva på häst vid hand. Alltså hur man presenterar en häst vid auktion, besiktning etc. Även det var riktigt roligt. Till våren kommer vi ju ta Internationell hästskötarexamen och då finns det fyra olika moment och man kommer få göra ett av dessa. Vilket det blir styrs av slumpen då man blir lottad. De fyra momenten är häst vid hand, lastning av häst, sätta på olika benskydd och tala om varför de används och plocka ihop sele + huvudlag på 15 min. Jag hoppas jag får selen eller häst vid hand. När det kommer till selen är jag nere på 9min 46sek. 

Jag tänker att jag avrundar här för att inlägget inte ska bli allt för långt vilket det egentligen kanske är redan nu, haha. Ser i alla fall extremt mycket fram emot trippen upp igen i slutet av januari och då kanske jag kan avslöja vem jag ska praktisera hos. Tror dock att ni som följt denna blogg redan har en ganska bra susning ;)

Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback